Modern öykünün usta ismi Guy de Maupassant’ın biyografisi yazarın sırf uçarılıklar, savruluşlar, düşüşler ve başarılarla geçen hayatının değil, aynı zamanda 19. yüzyıl Fransa’sının rekabet üzerine kurulu, sektörleşen yayıncılık ve gazetecilik dünyasının da bir panoramasını sunuyor. Kırk iki yıllık haz ve ıstıraplarla bezeli yaşamına istisnai bir yetenek ve enerjiyle yaklaşık üç yüz öykü, altı roman, üç gezi ve bir de şiir kitabı sığdıran Maupassant özel hayatıyla da bugüne kadar okurların ve edebiyat tarihçilerinin hep odağında yer almıştır. Christopher Lloyd bu çalışmasında, onun hayatını ve edebî üretimini çok daha geniş bir toplumsal-kültürel bağlama oturtarak inceliyor.
Bir edebiyat akımının içinde sınıflandırılmayı reddederek çok çeşitli tür ve biçimlerde verdiği eserlerde Maupassant çoğunlukla ikircikli, bir kalıba tam girmeyen karakterler yaratmıştır. Edebiyat araştırmacısı Mariane Bury’e göre, onun eserlerinde “deli adam akıllı, fahişe azize, suçlu masum, anne canavar, asker duygusal, sokaktaki adam bir kahraman, gülünç yaşlı hizmetçi romantik bir hikâyenin kahramanıyken aynı zamanda bunların hiçbiri değillerdir.” Maupassant üzerine akademik çalışmalarıyla tanınmış Lloyd’un bu kısa ama kapsamlı çalışması, Maupassant’ın toplumun değişik tabakalarından insanlarla kurduğu ilişkileri ve keskin gözlem gücünü, alaycı tavırları ve gösterişsiz ama nokta atışı tasvirleriyle harmanlamasının, usta yazarın 21. yüzyılda hâlâ rağbet görmesini sağladığını ortaya koyuyor.
Christopher Lloyd, yazarın ciddi sağlık sorunları yüzünden trajik biçimde sonlanan, renkli olduğu kadar da kasvetli hayatında benzersiz bir gezinti sunuyor. Mektuplar, günlükler, öyküler, romanlar ve gazete yazılarının rehberlik ettiği, okurları kâh heyecanlandıran kâh derin bir teessüre boğan bir gezinti.